منو
خانه / ويژه احياي علم «فقه الطب» و «طب» در حوزه / فقه محيط زيست مورد توجه حوزه هاي علميه قرار گيرد.
تاریخ آخرین بروزرسانی: 3 آگوست 2017 در 2:31 ب.ظ
📣. اخبار/ حجت الاسلام فلاح زاده:

فقه محيط زيست مورد توجه حوزه هاي علميه قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  مراسم گرامیداشت مقام محیط بان و تقدیر از محیط‌بانان برتر کشور عصر روز دوشنبه 9 مرداد ماه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان و مدیران ستادی و استانی سازمان محیط ‌زیست‌کشور در سالن اجتماعات مجتمع اداری آستانه حضرت فاطمه معصومه (س)  برگزار شد.


 

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: مباحث فقهی محیط زیست مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد چرا که آموزه های دینی حاوی قوانین مهمی در حفظ محیط ریست است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین فلاح‌زاده» عنوان کرد: اگر جامعه بر اساس این آموزه های دینی حرکت کند می توانیم در حفظ و صیانت از محیط زیست موفق باشیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه با اینکه دین مبین اسلام و آموزه های دینی بر نگهداری از محیط زیست تاکید دارد اما هنوز شرایط مطلوبی به محیط زیست از سوی مردم وجود ندارد.

 

رئیس ستاد ترویج احکام دین اظهار داشت: این دین جامع توجه خاصی به منابع طبیعی و محیط زیست دارد و مطابق با روایات ضرورت دارد انسان به حیوانات و گیاهان و درختان رسیدگی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی از منظر اسلام برترین کار تولید از طریق کشاورزی و باغداری است چرا که این کار هیچ آلودگی در طبیعت ندارد از این رو کشاورزان نیز محیط بانانی تلاش گر محسوب می شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده بیان کرد: دین اسلام زندگی را هم دنیوی و هم اخروی می داند در واقع دنیا مزرعه ای برای آخرت است.

 

وی تاکید کرد: همچنین از منظر اسلام دنیا امانتی است که باید نسل امروز و فردا در صیانت از این محیط زیست گسترده تلاش کنند.

 

رئیس ستاد ترویج احکام دین یادآور شد: حفاظت و صیانت از محیط زیست یک رسالت عمومی و بر عهده همه است درختان و هوا و دریا و همه موجودات از پایه های اصلی محیط زیست هستند که باید در حفاظت از آن ها تلاش کرد.

 

وی گفت: غفلت مردم از محیط زیست تبعات زیادی دارد و باید صیانت از محیط زیست طبیعی و اجتماعی به مردم آموزش داده شود.

 

عضو بخش استفتائات دفتر رهبری عنوان کرد: بی تفاوتی نسبت به این مقوله جایز نیست و از نظر فقهی نیز حوزه ها باید وظایف مردم را در صیانت از محیط زیست به آن ها متذکر شوند.

 

 

- پیوندها:
- ارتباط مستقیم با معاونت ارتباطات:
تماس با ما:
آدرس:
قم - خیابان صفاییه - کوچه 15
تلفن:
09107555328
پست الکترونیکی:
Tebona@chmail.ir
سامانه پیامکی :
216 54 5000
طراحی :
برگرفته شده از موسسه فقاهت